طراحی و ساخت یك نیروگاه گازی
دانلود برنامه ها، نرم افزارها، فایل فلش، رام اندرویدی، پایان نامه، مقالات علمی دانشگاهی، مقالات ترجمه شده
طراحی و ساخت یك نیروگاه گازی
شنبه 27 آذر 1395 ساعت 11:7 | نوشته ‌شده به دست بارانستار | ( )
طراحی و ساخت یك نیروگاه گازی

با گذشت زمان و پیشرفت تكنولوژی در زمینه نفت و گاز هر روز شاهد هستیم كه سیستم های قدیمی كه با انواع سوخت فسیلی سنگین مانند مازوت و نفت و گازكار می¬كردند دچار تغییر و دگرگونی می¬شوند

دانلود طراحی و ساخت یك نیروگاه گازی

طراحی
 ساخت
 نیروگاه گازی
نیروگاه 
گازی
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84

ا مروزه بدلیل مسائل و مشكلات زیست محیطی و آلودگی ناشی از سوخت اینگونه سوخت های فسیلی، پائین بودن راندمان حرارتی، عمر كم تجهیزاتی كه در ارتباط با این سوختها هستند و غیر اقتصادی بودن آنها دیده می شود كه صاحبان صنایع به فكر جایگزینی این منابع با گروه دیگری از سوخت ها هستند یكی از بهترین جایگزین ها گاز طبیعی است كه هم ارزان و در دسترس بوده و علاوه بر آن آلودگی بسیار كمی برای محیط بوجود می آورد.

در ادامه در طی این طراحی هدف تبدیل یك نیروگاه تولید انرژی مازوت سوز به یك نیروگاه تولید انرژی گازسوز می باشد بدیهی است كه این نیروگاه در سیكل رانكین كار می كند بنابراین كافی است سیستم تولید انرژی نیروگاه از حالت مازوت سوز به گاز سوز تبدیل شود. این عملیات از خط انتقال سراسری گاز شروع شده و تا مشعل های مربوطه به هر دیگ بخار ادامه دارد.

بدلیل اهمیت طرح و استراتژیك بودن فعالیت یك نیروگاه هیچگاه نباید نیروگاه بر اثر قطع جریان گاز دچار خاموشی شود به همین دلیل طراحی باید به گونه‌ای باشد كه هر گونه استرس ناشی از وزن و تنش های حرارتی كه ممكن است در هنگام نصب تجهیزات و در زمان عملكرد سیستم بروز كند را تحمل نموده و علاوه بر آن هر گونه دبی ناگهانی و فشار تناوبی را كه حداكثر آنها كمتر از شرایط تست است را تحمل كند.

با توجه به مطالب فوق باید برای تعمیرات و نگهداری سیستم مربوطه اقدام لازم را بعمل آورد. این مطلب بیانگر آن است كه در دسترس بودن تجهیزات و سایر اجزا كه نیاز به تعمیر و نگهدرای و تعویض دارند از اهمیت خاصی برخوردار است این دسترسی شامل دسترسی اپراتور به تجهیزات، دسترسی ماشین آلات حمل و نقل برای تجهیزات سنگین می باشد كه باید جاده های مورد نظر به طور كامل در نظر گرفته شود.

برای عملكرد بهینه سیستم و كنترل مناسب نیازمند یك سری تجهیزات ابزار دقیق هستیم كه در ادامه به طور مفصل در بخش های جداگانه به هر یك از موارد فوق خواهیم پرداخت.

 

2-1-منابع و استانداردها

تمامی مراحل طراحی و ساخت و نصب تجهیزات بر طبق استانداردهای زیر صورت گرفته است. در مورد استانداردهای زیر استفاده از آخرین ویراش ضروری است.

دانلود طراحی و ساخت یك نیروگاه گازی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: تحقیقات دانشگاهی


 
موضوعات
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه ساینس فایل و آدرس scincefile.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 2832
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1